sunnuntai 28. lokakuuta 2012

Siivet on tehty lentämistä varten, ei siksi että niitä voidaan roikottaa

Minua on tällä viikolla kutsuttu melkoisen monta kertaa vitun mulkuksi / pälliksi / idiootiksi. Mietityttää, kuinka paljon näissä luonnehdinnoissa on perää. Totuus tulee lapsen suusta, eikö se niin mennyt? Tarkoittaako tämä sitä, että kun luovan kirjoituksen opettajani vertasi kirjoitustyyliäni Sofi Oksaseen, se oli valhetta?

Pauli Ernesti tikittää eteenpäin, kuulen sen vaimeana korvissani, ja minä hukkaan aikaa. Pää huutaa fysiikkaa ja sormet vaativat kitaraa, minä haluan musiikkia ja tyhjää oloa. Hukun Irinan lyriikoihin ja teen kuolemaa, neljä kuukautta ei satu ja kuitenkin se vaivaa mieltä. Ensimmäisenä aamulla ja viimeisenä illalla, enkä minä ymmärrä, mitä tässä nyt tapahtui. Kai on pakko odottaa ja antaa mennä, luotan siihen että tiedän, milloin kaikki on ohi.

Mun pitäisi ottaa askel tyhjän päälle
Ja itsensä voittaa rohkeudessa
Pelätä turhaan milloinkaan ei saa

Kaipaan uutta ja ikävöin mennyttä. Ahdistun fysiikasta, maailmankaikkeus ja sen toiminta kiinnostaa liikaa, mutta toisaalta haluan olla uskomatta mihinkään mitä siitä sanotaan, koska se saa minut pelkäämään ja toivomaan, etten olisi olemassa. Minä haluan ymmärtää, mutten kykene ja se tekee olosta surkean. Pakenen yksinäisyyteen, loputtomaan tuijotukseen ja pohdiskeluun enkä pääse minnekään.

Et estä sadetta kuitenkaan
Miksi taistella siis vastaan
Jälleen nousee aurinko huomenna
Asiat ottaa oikeet suhteet ja maailma jatkaa jälleen kulkuaan

Nauran, koska juuri tätä se opettaja tarkoitti. Päälausepilkkupäälausepilkkupäälause. "Säästä se erikoistapauksiin." Joo, säästän. Sitten kun pääsen eroon erikoistapauksesta nimeltä paska elämä, joka ei edes olisi paska, ellen ajattelisi sitä sellaiseksi. Olkaa kilttejä ja lyökää minua, kunnes tajuan lopettaa.
Ennemmin tinkii omistaan, kuin toisen toiveet kuolettaa
Mut näin ei vaan voi koskaan olla, rehellinen itselleen
Helpompi nieleskellä on vertaan, kuin toisen haavaa vuodattaa
Jos tässä jonkun täytyy kärsii, mä teen sen kyllä sun puolesta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti