perjantai 21. joulukuuta 2012

Runottaa

Olen aika ylpeä itsestäni. Kokeenpalautuksissa saksasta kymppi, englannista toivottavasti yli kasi, ruotsista ysimiinus ja matikasta kutonen. Nauran hysteerisenä, mutta se meni läpi kirkkaasti ja minä aloitan ruotsin opiskelun A-kielenä vuonna kaksinollakolmetoista. Aika hyvin, minähän en ole opiskellut ruotsia puoleentoista vuoteen. Tämä kuitenkin johtaa siihen, että minä käytän seuraavat viikot ruotsin sanastojen parissa ja aiheutan inhoa perheessäni vain puhumalla. Hupsista.


Seuraavaksi palanen hakukonerunoutta. Varoitan provosoinnista, mahdollisesta tunteiden kuohuttamisesta ja tahallisesta piikittelystä, haluan vain saada lukijan ajattelemaan. Runo on koottu vastaukset.fi-sivuston kysymyksistä ja vastauksista, minä vain olen muokannut aineiston sopivammaksi. Suuttua saa perustelujen kera.


Jumala


Mikä on?
jokin ylhäinen yliaistillinen idoli
palvonnan kohde
kuviteltu henkiolento

Kuka on?
no luoja ja kaikkivaltias
iso pellavapartainen ukko
eksentrinen henkiolento jossain pilven syrjällä

Onko olemassa?
jokainen ihminen saa uskoa jos haluaa
tietysti saa, mutta ei sitä kysytty
sen täytyy joko olla tai sitten ei
ei ole mitään siltä väliltä

Kuka on Jeesus?
Jumalan ainoa poika

Onko Jeesus olemassa?
kyllä hän on
heitä on monta
erityisesti Latinalaisessa Amerikassa
yhdellä e:llä

Olenko minä Jumala?
et ole

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti